بیوگرافی سیامند رحمان

بیوگرافی سیامند رحمان، وزنه بردار سنگین وزن پارالمپیک

بیوگرافی سیامند رحمان

قهرمانانی درکشورمان وجود دارند که نشان می دهند معلولیت مانع فعالیت و افتخار افراد با اراده نشده است. سیامند رحمان جز این دسته افراد است.

این جوان افتخار آفرین کشورمان متولد 1 فروردین ماه 1367  و اهل اشنویه آذربایجان غربی. کرد زبان  می باشد وخیلی زود توانست به افتخار پارالمپیک دست پیدا کند. وی  سه خواهر و یک برادر دارد و سیامند فرزند سوم خانواده است، رحمان علاوه بر ورزش در زمینه تحصیل هم فعالیت دارد و ورزش مانع فعالیت تحصیلی او نشده و دیپلم علوم انسانی دارد و دانشجوی ترم چهار حقوق قضایی در مقطه کارشناسی از دانشگاه آزاد ارومیه می باشد
معلولیت سیامند رحمان از قسمت پا بوده و مادرزادی می‌ باشد در دوران کودکی بدون کمک رفت و آمد می کرد و مشکل خاصی نداشت اما اکنون به علت وزن بالا از چوب دستی استفاده می‌ کند.


گرایش به وزنه برداری

سیامند رحمان از دوران دبیرستان به باشگاه بدنسازی می‎ رفت، علاقه‌ ورزشی و شور جوانی که وجود داشت و از سویی استعدادی را که در رشته‌ ورزشی وزنه برداری در خود می‌ دید باعث گرایش وی به ورزش شد. شنا و خیلی از ورزش‌های دیگر را انجام می‌ دهد اما فقط به وزنه‌ برداری علاقه‌ مند می باشد.

افتخارات

سیامند رحمان در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه‌برداری معلولان ایران دعوت شد. در سال ۲۰۱۲ در مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ سیامند رحمان با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه‌برداری پارالمپیک در وزن ۱۰۰+ به میزان ۱۵ کیلوگرم و به ۲۸۰ کیلوگرم ارتقا دهد و به عنوان رکورددار پارالمپیک نام خود را ثبت کند. سیامند رحمان در اقدامی باور نکردنی در پارالمپیک ریو در سال ۲۰۱۶ با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرم همه رکوردهای جهانی را شکست. نفر دوم در این مسابقات وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را مهار کرده بود.

سیامند پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

ورود به تیم ملی و شکستن رکورد

سیامند رحمان در ۱۷ سالگی در اشنویه وزنه برداری را شروع کرد و سال ۸۵ که وارد تیم ملی شد ۱۵۰ کیلو وزنه می ‎زد و دوستان وی افرادی همچون آقای رضوی آن زمان ۲۶۰ کیلو می ‎زدند. کمتر از یک سال خودش را به وزنه ۲۸۷ رساند و  پس از آن آقای رضوی که دوست و استادش هم می ‎باشد از تیم ملی خداحافظی کرد، در مسابقات گوانجو با مهار وزنه‌ ی ۲۹۱ کیلوگرمی رکورد دار جهان شد.

فراغت و موسیقی

سیامند رحمان درباره اوقات فراغت و زمانی که دراردو و تمرین نیست می گوید : زمانی که در اردو هستم بیشتر تمرین می‌ کنم و اگر وقتی هم باقی باشد بیشتر کتاب‌ های روانشناسی مطالعه می‌ کنم، به تمام موسیقی‌ ها گوش می‌ دهم بستگی به موقعیت دارد.

ازدواج

او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است

افتخارات بین المللی

پارالمپیک

طلا        لندن ۲۰۱۲          ۱۰۰+ ک‌گ

مسابقات جهانی

طلا        آمریکا ۲۰۰۸       ۱۰۰+ ک‌گ
نقره       مالزی ۲۰۱۰        ۱۰۰+ ک‌گ
طلا        مالزی ۲۰۱۰        ۱۰۰+ ک‌گ
طلا        امارات ۲۰۱۱       ۱۰۰+ ک‌گ
طلا        امارات ۲۰۱۴       ۱۰۰+ ک‌گ
طلا        گوانگ‌ژو ۲۰۱۰    ۱۰۰+ ک‌گ
طلا        اینچئون ۲۰۱۴      ۱۰۷+ ک‌گ

مسابقات بین‌المللی

نقره       لیبی ۲۰۱۰          ۱۰۰+ ک‌گ
طلا        لیبی ۲۰۱۰          ۱۰۰+ ک‌گ
طلا        اردن ۲۰۱۱         ۱۰۰+ ک‌گ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!